Trening in imunski sistem

Vsak trening ali vadbo razumemo kot neke vrste dražljaj na naše telo. Vsak tak dražljaj pa predstavlja določeno stopnjo stresa, ki pa je lahko večji ali manjši. Odvisen je od izbire, količine in intenzivnosti vaj, dolžine odmorov itd… Če je dražljaj oziroma stres premajhen, naše telo ne napreduje v želeni sposobnosti. Kadar je prevelik, pa nas lahko privede do pretreniranosti in posledično do poškodbe ali bolezni. Ta princip velja za vse procese v našem telesu, kar velja tudi za trening in imunski sistem. Stres v splošnem smislu pa lahko odlično zmanjšujemo tudi z ustreznimi masažami. Več o naši ponudbi na povezavi: masaža.

TRENING IN IMUNSKI SISTEM

trening in imunski sistem

Na področju obrambe telesa pred virusi in bakterijami velja teorija odprtega-zaprtega okna. To pomeni, da vsak trening, ne glede na zahtevnost, v zgodnjem obdobju po treningu povzroči odprtje okna. Z drugimi besedami naš imunski sistem nekoliko oslabi. Vendar! V primeru, da trening ni bil prezahteven, torej dražljaj in s tem stres na naše telo ni bil prevelik, pride ponovno do stanja zaprtega okna. To pomeni, da se naš imunski sistem okrepi in postane še močnejši kot pred treningom. Takšen imunski sistem pa omogoča učinkovitejšo obrambo pred virusi in bakterijami. Telo težje podleže infektom, če pa že, jih zagotovo lažje premaga! Pogoj za to pa je ustrezna regeneracija (spanje in kvalitetna prehrana). V primeru pretežkega treninga in premalo regeneracije, pa se okno ne zapre, naš imunski sistem oslabi in smo tako bolj dovzetni za okužbe različnih infektov. To se še posebej rado pojavi v nekoliko daljšem obdobju težkih, slabo načrtovanih treningih, ki ne zagotavljajo dovolj časa za regeneracijo in se okno nima časa zapreti.

MIŠICE

Enako velja tudi na področju mišic. Čas treninga, pa naj bo to trening moči ali pa vzdržljivosti, predstavlja tako imenovano katabolno (razgradnja) fazo za naše mišice. Torej stres ali dražljaj treninga sprva naše mišice do neke mere poškoduje. Toda v času odmora, ki se imenuje anabolna (izgradnja) faza, pa se mišice obnovijo in postanejo močnejše, bolj vzdržljive kot pred treningom. Pride do superkompenzacije. To je nekakšen obrambni mehanizem telesa, da je za naslednji stres-trening bolj pripravljen. In to velja za številne procese v našem telesu. Seveda v kombinaciji ustrezne regeneracije.

Zaključek je torej treniraj zmerno in z dobro načrtovanim treningom. To pa je najbolje prepustiti vodenju strokovnjakov področja treninga-trenerjem! V kombinaciji z dovolj počitka in kvalitetne prehrane pa bomo naše telo ohranjali vitalno v vseh pogledih!