Stabilizacija trupa

Za pravilno telesno držo in zdravo hrbtenico brez bolečin in težav je izredno pomembna ustrezno razvita stabilizacija trupa.

Poleg že dolgo poznanih globokih stabilizatorjev, se je v zadnjem času izkazalo, da imajo velik pomen pri stabilizaciji hrbtenice tudi bolj površinske mišice trupa:

  • Zunanja in notranja poševna trebušna mišica.
  • Prema trebušna mišica.
  • Iztegovalke hrbta.

V spodnjem videu je prikazan sklop zanimivih vaj, ki zajema razvoj vseh stabilizatorjev trupa!

Stabilizacija trupa je odvisna od sledečih globokih mišic:

  • multifidusi z zadnje strani,
  • trebušna mišica imenovana transversus abdominis, ki deluje podobno kot steznik s sprednje strani,
  • z zgornje strani diafragma ali trebušna prepona in
  • s spodnje strani čvrste mišice medeničnega dna, ki dajejo oporo notranjim organom.

stabilizacija trupa

Za pravo aktivacijo vseh stabilizatorjev, pa je pomembno tudi pravilno dihanje. Imenujemo ga kar 3D dihanje, saj preko diafragme omogočamo aktivacijo vseh globokih mišic. Zaenkrat pa tudi še velja, da je potrebno narediti aktivacijo transversus abdominisa, vendar le do nekje 20% moči in pa aktivacijo medeničnih mišic.